بنر ابتدایی سایت تک کولر می باشد .

اسلایدشو نمایندگی گری تهران

صفحه مربوط به فروش انواع کولر گازی و اسپلیت گری دایکین اجنرال
صفحه مربوط به فروش انواع دستگاه داکت اسپلیت گری دایکین اجنرال
صفحه مربوط به فروش انواع دستگاه مالتی پنل پیشرفته گری دایکین اجنرال
صفحه مربوط به فروش انواع چیلر گری دایکین اجنرال
صفحه مربوط به فروش انواع دستگاه تصفیه هوا گری دایکین اجنرال
صفحه مربوط به فروش انواع دستگاه کولر آسانسور گری دایکین اجنرال

پنج تفاوت بین فن کویل و هواساز

 پنج تفاوت بین فن کویل و هواساز

برای اطلاعات بیشتر در مورد ” پنج تفاوت بین فن کویل و هواساز ” به مطلب زیر توجه فرمایید.

به منظور بیان تفاوت فن کویل با هواساز بهتر است در ابتدا نگاهی به نحوه ی عملکرد این سیستم ها، اجزا تشکیل دهنده و مزایای هر یک را مورد بررسی قرار دهیم. با توجه به کاربرد گسترده ی این تجهیزات شرکت ها و کمپانی های متعددی در خصوص طراحی و ساخت فن کویل و هواساز در حال فعالیت هستند و سالانه میلیون ها دستگاه تولید و روانه بازار رقابت می کنند..

هواساز از سری سیستم های تهویه مطبوع به منظور تامین هوا با دما و رطوبت مطلوب، در فضاهای مختلف بکار گرفته می شود. دستگاه هواساز در سه مدل آپارتمانی، صنعتی و هایژنیک در ظرفیت هوادهی متفاوت طراحی و تولید می گردد. این تجهیزات به نوعی طراحی شده که قابلیت ایجاد هوای سرد و گرم را دارا می باشند. و عمل تهویه تابستانی و زمستانی را انجام می دهند. هواساز از اجزای مختلفی از قبیل کویل آب، فیلتر تصفیه هوا، رطوبت زن، محفظه تامین و تولید هوا، و کانال هایی برای هدایت هوای ایجاد ساخته شده است. عملکرد هریک از اجزای تشکیل دهنده و هماهنگی بین آنها روی عملکرد کلی دستگاه و ایجاد هوایی مطبوع تاثیرگذار می باشد. این تجهیزات آب سرد را از چیلر، و آب گرم مورد نیاز مدار را از پکیج و موتورخانه دریافت می کنند. با روشن شدن دستگاه و جریان آب درون مدار و رسیدن به کویل ها، فن دمنده شروع بکار کرده و با دمیدن روی کویل ها هوای موجود را از طریق کانال ها توزیع و به فضای مورد نظر منتقل می کند. با توجه به تنوع در مدل هواساز های موجود می توان در آپارتمان ها، کارخانه ها، انبارها، محوطه های صنعتی از این سری تجهیزات حرارتی و برودتی مورد استفاده قرار داد.

فن کویل همانطور که از نامش پیداست از فن و کویل آب تهیه شده که وظیفه ی تامین هوای مطبوع را به عهده دارد. فن کویل ها نیز قابلیت عملکرد سرمایشی و گرمایشی را دارا می باشند، و با موقعیت نصب دیواری، زمینی، سقفی، کانالی و کاستی در ظرفیت هوادهی متفاوت تولید و عرضه می شوند. نحوه عملکرد این سیستم ها به این شکل است که با اتصال به چیلر آب سرد و از طریق موتورخانه و یا پکیج آب گرم مورد نیاز مدار و کویل درون دستگاه را تامین می کنند. با روشن شدن دستگاه آب درون کویل به چرخش در آمده و فن دمنده هوای ایجاد شده روی کویل ها را از طریق دریچه ها تعبیه شده، به فضای داخلی اتاق هدایت و توزیع می نماید.

 

همانطور که اشاره شد هواساز و فن کویل از سیستم های تهویه مطبوع پرکاربرد در این صنعت به شمار می آیند. و نحوه عملکرد هریک را مورد بررسی قرار دادیم. با این حال این دو سیستم عملکردی مشابه دارند و منبع تغذیه کننده ی هر دو در حالت سرمایش چیلر، و در حالت گرمایش پکیج و یا موتورخانه می باشد. و آب جز اصلی مدار آنها به شمار می آید. از تفاوت بین فن کویل و هواساز می توان به موارد زیر اشاره داشت.

از مهمترین تفاوت فن کویل با هواساز می توان به نحوه ی کانال کشی و موقعیت نصب آنها نام برد. هواساز با قرار گرفتن در فضای بیرون از ساختمان از طریق کانال کشی هوای مورد نیاز را در بخش های مختلف توزیع می نماید. اما فن کویل ها به طور مستقل و در قسمت های مختلف ساختمان نصب و اجرا می شوند و از طریق لوله کشی آب مورد نیاز مدار را تامین می کنند. بنابراین هزینه های لوله کشی، اشغال فضا در خصوص نصب فن کویل را باید در نظر داشت.

هواساز نسبت به فن کویل از ساختار و سیستم پیچیده تری بهره می برد. و اجزای تشکیل دهنده ی هواساز نسبت به فن کویل بیشتر است.

دستگاه هواساز به طور عمده در ظرفیت هوادهی بالاتر و بیشتر در فضاهایی با متراژ بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر موارد تفاوت هواساز با فن کویل می توان به نحوه توزیع و حجم هوای تولید شده توسط دستگاه اشاره داشت. هواساز دما را از طریق کانال و به طور یکسان به قسمت های مختلف هدایت می کند. اما هر دستگاه فن کویل به طور مستقل هوای مورد نیاز محیط را فراهم می آورد. همچنین هواساز قابلیت تنظیم میزان دما و رطوبت مورد نیاز از بیرون ساختمان را دارا می باشد. به طور معمول در مکان هایی که نیاز به تنظیم دقیق رطوبت، و تامین مقدار هوا تازه نیاز باشد، استفاده از هواساز توصیه می شود. با این حال معمولا در پروژه های انبوه این دو سیستم تهویه مطبوع را به صورت ترکیبی و همراه با هم نصب و اجرا می نمایند.

معرفی شرکت کولر

این مجموعه با سالها تجربه در زمینه واردات انواع تجهیرات سرمایشی و گرمایشی با برند های جهانی گری ، اجنرال و دایکین توانسته است گام بسیار بزرگی در زمینه واردات ، پخش و نصب و نگهداری تجهیزات صنایع برودتی بردارد . این مجموعه دارای مجوز رسمی از اتحادیه و همچنین مجوز رسمی نمایندگی گری ؛ نمایندگی اجنرال و نمایندگی دایکین در ایران را دارد . و اقدام به فروش انواع کولر گازی گری ، اسپلیت اجنرال ، کولر گازی دایکین می نماید . این شرکت با نام تجاری تک کولر در تمام شهر های ایران نمایندگی دارد و دفتر اصلی نمایندگی گری تهران در خیابان دماوند که آدرس دقیق و لوکیشن آن در سایت درج شده است قرار دارد . این مجموعه در زمینه فروش و نصب و نگهداری داکت اسپلیت گری  و داکت اسپلیت اجنرال دارای سابقه و پروژه های مختلف اجرایی نیز می باشد که توضیحات کامل آن در صفحه ی تخصصی ان قرار داده ایم .

از دیگر مجوز های موجود این شرکت داشتن مجوز فروش محصولات دایکین با نام تجاری نمایندگی دایکین است که در این بخش واحد اجرایی ویژه این برند تشکیل داده  و در این واحد فروشVRV دایکین به صورت ویژه و با تخفیف قرار دارد . اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناس های بر خط ما به صورت شبانه روزی مکاتبه نمایید.

دستگاه هواساز در ابعاد بزرگتر و حجیم تری نسبت به فن کویل ها طراحی و ساخته می شوند. و در بیرون از ساختمان در فضای باز نصب و اجرا می شوند. فن کویل ها در محیط داخلی نصب می شوند بنابراین حین عملکرد صدای بیشتری ایجاد می کند.

هواسازهای هوای مورد نیاز برای انتقال دمای ایجاد شده توسط آب درون کویل ها، از هوای بیرون بهره می برند، اما فن کویل ها به منظور گردش هوا، از هوای درون فضای داخلی استفاده می کنند.


از دیگر موارد تفاوت هواساز با فن کویل می توان به قدرت فیلتراسیون و نوع فیلترهای بکار رفته در آنها نام برد. به طور معمول در هواساز، از فیلترهایی با قدرت جذب و فیلتراسیون بالاتر نسبت به فن کویل بهره می برند. فیلترهای بکار رفته در فن کویل معمولا ساده تر و ابتدایی تر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

I'SAVE-H30H1(NP) قیمت : 70,000,000 تومان
S4'MATIC-H18H1 قیمت : 33,200,000 تومان
اسپلیت گری مدل G4'matic-H30C3 قیمت : 66,300,000 تومان
I'SAVE-P30H1 قیمت : 78,800,000 تومان
I'SAVE-P24H1 قیمت : 60,700,000 تومان
I'SAVE-P18H1 قیمت : 46,000,000 تومان
I'SAVE-P12H1 قیمت : 35,000,000 تومان
I'SAVE-PLUS-P12H3 قیمت : 40,500,000 تومان
I'SAVE-PLUS-P18H3 قیمت : 55,400,000 تومان
I'SAVE-PLUS-P24H3 قیمت : 61,000,000 تومان
I'SAVE-PLUS-P30H3 قیمت : 72,000,000 تومان
I'SAVE-PLUS-P36H3 قیمت : 80,700,000 تومان
S4'MATIC-P12H1 قیمت : 26,800,000 تومان
S4'MATIC-P18H1 قیمت : 38,000,000 تومان
S4'MATIC-P24H1 قیمت : 60,700,000 تومان
I'SAVE-P09H1 قیمت : 31,000,000 تومان
B`Comfort-P18H1 قیمت : 37,500,000 تومان
B`Comfort-P12H1 قیمت : 28,100,000 تومان
B`Comfort-P24H1 قیمت : 52,300,000 تومان
B`Comfort-P30000H1 قیمت : 65,400,000 تومان
این تصویر تعمیرات تخصصی کولر گازی های مدل گری و اجنرال و دایکین را نشان می دهد
این تصویر به کاربر اشاره می کند که پروژه های تک وکولر در حال نمایش است
این تصویر در حالت مویابل نمایش داده می شود. برای انجام تعمیرات کولر گازی
این تصویر در حالت مویابل نمایش داده می شود. برای نمایش پروژه های انجام شده توسط تک کولر